Zondag 27 november

27 november 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

DSCN0971

Africa Silks:

African silks

Zijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa SilkZijden weverij Africa Silk

Boze olifant in ons park. Wel eindelijk nu ook na een week tijd in dit park een olifant gezien.

Hitsige olifantHitsige olifantHitsige olifantHitsige olifantvogels

Route gereden door Drakensbergen:

Gods Window

Gods window

Khaya Ndlovu

Uitzicht vanuit Khaya NDlovuAstridTeun

Vanochtend zijn we door de Drakensbergen gaan rijden. Via Hoedspruit naar Graskop en weer terug naar Acornhoek en naar huis. De wegen boven in de bergen waren erg mistig doordat we door de wolken reden, maar de weg er naartoe was werkelijk schitterend. Het ene na het andere vergezicht en prachtig bergen. We hebben geluncht bij De Drie Rondavels.

Vandaar uit zijn we naar het hoogste uitzicht gereden waar je een klein stukje te voet moest  om die Rondavels van dichterbij te bekijken; boven op een paar rotsen had je een fenomenaal uitzicht, ik vond het doodeng, die hoogtevrees wordt met de jaren bepaald niet minder, maar ik kon desondanks toch genieten. Onze weg ging verder langs nog een uitzichtpunt verderop op diezelfde Rondavels, maar inmiddels lag dat volledig in de wolken. In Graskop hebben we koffie gedronken en tegenover dat restaurant werden zijden sjaals en kleding verkocht bij Africa Silks. We hebben daar sjaals gekocht. De weg door de wolken ging voort, we hoopten bij Gods Window  nog uitzicht te hebben maar helaas kon je slechts twee meter zien. Verder naar beneden de bergen uit werd het zicht weer beter. Het was een prachtige rit! Tegen vieren waren we weer vlak bij ons huis, maar moesten we nog door ons park om thuis te komen; helaas belette een olifant ons de doorgang, Teun wou er langs rijden met de auto toen de olifant de bosjes weer inliep, maar de olifant kwam meteen weer agressief tevoorschijn , ons manend vooral terug te gaan. Auto in zijn achteruit en zoef daar gingen we. Ook de andere kijkers in auto’s waren zo wijs er niet meer langs te gaan. Daarom zijn we maar meteen naar ons restaurant gegaan in Khaya Ndlovu  waar we zouden dineren. Wat een plek, wat een uitzicht, wat een sfeer. Daar genoten met drankjes en diner met wijn en dessert van 17.00 tot 21.00 en voor de prijs  van € 67,- is dat niet gek! Helaas waren er ook wat luidruchtige jonge Amerikanen waardoor er geen wild bij de poel water kwam drinken. Niet getreurd, we hebben genoten!

1. Paula:
    28 november 2022
    Weer een hele mooie belevenis en mooie en leuke foto's. Werden op die weefgetouwen die sjaals gemaakt?