Woensdag 14 december

16 december 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Om 11.00 de rest van de foto opdracht afgemaakt. Het ziekenhuis had allerlei trofeeën ontvangen, die natuurlijk ook op de foto moesten.

Teun zou gaan opereren, maar door de loadshedding ging dat niet door, ook voor het aggregaat was er  geen diesel meer.

Dan maar onverrichter zake met mij terug naar huis. Ook kunnen we nu geen geld pinnen, alle pinautomaten zijn buiten werking door de loadshedding.

Thuis gelezen, even naar 't winkeltje vlak voor Hoedspruit om cadeautjes voor Mias en Thije te kopen.

Vanavond uit eten met de hele groep: Alex, Bethany en Emily gaan weg en ook voor ons is a.s. vrijdag de laatste dag hier. Helaas, eten gaat niet door , er wordt onweer en regen verwacht.

Bij Nicole wijntje op 't dak gedronken: zij woont veel dieper in het zelfde park als waar wij wonen en voor haar huis loopt een droge rivierbedding, waar vaak dieren te zien zijn. We spotten meteen een duikertje, verder blijft het rustig, maar vannacht heeft een olifant flink voor haar huis heen en weer gelopen, hier en daar wat takken afgerukt en vanuit bed kon ze met haar zaklamp 'm zien lopen door haar slaapkamerraam, gelukkig doet ie daar niks mee. De olgende dag kwam ze een kudde olifanten tegen, die zich nogal agressief gedroegen en ze kon geen kant op met haar auto, wist uiteindelijk achter een boom te schuilen, maar ze is er enorm van geschrokken. Wij hebben inmiddels wel geleerd dat je flink afstand van ze moet houden, je weet niet in welke mood ze zijn.

Nog even bij 't vuur in de kuil bij de grote lodge gezeten, al gauw naar huis, want we hebben nog maar een uurtje stroom en dan is 't om 21.00 naar bed, want dan kan je toch alleen nog maar lezen.

DSCN2994DSCN2996DSCN2997DSCN2998DSCN3000DSCN3003DSCN3004DSCN3020DSCN3021DSCN3022DSCN3023DSCN3025

Groepvuur