Zaterdag 26 november

26 november 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Zebra met jongBlack backed jackelBlack backed jackelBlack backed jackelBlack backed jackelBlack backed jackelBlack backed jackelBlack backed jackelCheetahCheetahCheetahGiraffen met jongGiraffen met jongBush BuckBush BuckBush BuckCape VultureCape VultureGray HeronNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornNeushoornKuduGray HeronGiraffe met jongKnobbelzwijn jonkiesKnobbelzwijn

We hebben tussen 05.00 en 07.00 een gamedrive gemaakt in ons park. Een zebra met kleintje, giraffe, twee paartjes black backed jackals gezien met als klap op de vuurpijl: een cheetah. Hij had een collar om z’n nek. Wat blijft dat toch ook altijd weer een fantastisch dier om  te zien!

Vervolgens giraffen met jong, twee mannetjes nyala's, een bushbuck, een gier, (cape vulture), een  reiger, (een gray heron), die heeft alleen een oranje snavel tijdens het broedseizoen).

Thuis even gerust en bij ’t verlaten van ons huis liggen er vijf vrouwtjes nyala’s voor in de tuin. ’s Middags gekeken op de markt vlak voor Hoedspruit, waar Teun  een flink stuk biltong met vet heeft gekocht. Aldaar iets verder gereden naar Khaya Ndlovu, waar we gereserveerd hebben om morgenavond te gaan eten .

In Hoedspruit een klamboe en touw gekocht ( het kan voorkomen dat een slang of schorpioen per ongeluk door ’t rieten dak in je huis ( of bed) valt), dus thuis maar even boven ’t bed hangen. Ik heb al twee torren in bed opgevangen, ieuwk!!

Even rustig wat gedronken op terrasje en op de terugweg naar huis zagen we aan de linkerkant van de snelweg ineens een echtpaar neushoorn met kind!!! Gestopt met gevaar voor eigen leven ( keren op een snelweg), geparkeerd langs de kant en met bewondering staan genieten en natuurlijk foto’s gemaakt. Bij ’t mannetje zat een Black Smith Lapwing ( vogel) en op hem een oxpecker ( yellow billed or red billed) ( vogel die insecten pikt).

In eigen park weer volop impala’s en een kudu, een giraffe met jong en vlak bij huis moeder en vader knobbelzwijn (warthog) met 7 kleintjes! Wat een dag!