richting Divundu

19 mei 2017 - DIvundu, Namibië

Heerlijk uitgeslapen tot 07.15.

Dan meteen met je slaperige kop naar buiten kijken en alleen maar schone natuur zien, wat wil een mens nog meer.

Om 09.00 kregen we een pracht ontbijt geserveerd.

10.00 gaan rijden, vandaag niet ver, slecht 30 km. Boodschappen gedaan, tank en extra tank volgegooid voor de trip van morgen over de Capirivistrip, waar we niet kunnen tanken. Overigens kost de benzine hier 75 cent, dus geen straf om te rijden.

Heerlijk in Ndhovu lodge weer een kamer aan de rivier.

Op de vlonder bij het restaurant heerlijk liggen rusten , eerst in de zon, later in de schaduw, op het water met uitzicht op een af en toe z’n kop oprichtende hippo.

Gelezen.

’s Middags een toer van 2 uur over de Okavangorivier, waar we weer hippo’s zagen , mooie vogels en een krokodil.

Op een gegeven moment lagen we met de boot stil in het water toen er ineens een hippo vlak voor de boot z’n kop boven water stak, de hippo zelf schrok meer van ons dan wij van hem.

’s Avonds prima diner met grote groep duitsers en twee nederlanders naast ons die al 21 jaar achter elkaar naar Kruger gaan.

Zo mooi, die geluiden ’s avonds van de hippo’s en we meenden ook van een enkele olifant, die we helaas niet gezien hebben, maar die hier ook zijn, de avond voor wij er waren liepen er zo’n 50 langs de rivier.

Zie ook foto's Dag 8.

1. Paula:
    23 mei 2017
    Hippo's zijn toch nijlpaarden?
    Hoe dicht kom je met je fototoestel bij die krokodillen?
    Het zijn zulke duidelijke foto's dat het lijkt of je er zeer dicht bij bent.
  2. Astrid:
    23 mei 2017
    Ja mam, dat zijn nijlpaarden!
    We komen er heel dichtbij, maar ik heb ook een telelens voor m'n foto's.
  3. Rivka:
    25 mei 2017
    Vraag even aan een van die dames of ze laat zien hoe zij die baby's/kinderen in die doeken knopen..! :)