Door de Caprivi richting Muchenje in Botswana

20 mei 2017 - Muchenje, Botswana

Muchenje Safari kamp - http://www.muchenjecampsite.com/  -

Dag 9

Teun is al vroeg opgestaan en heeft buffels ontdekt aan de overkant van de rivier. De mist trekt steeds meer op. Het is een prachtige kudde, er komen steeds meer buffels. Na het ontbijt zie ik de hippo’s met elkaar stoeien, ook weer prachtig, altijd te laat  met de foto als ze heel ver ’t water uitkomen, want ze duiken direct weer terug.

Om 08.15 vertrokken, we hebben zo’n 500 km voor de boeg. Over de Caprivistrip ( die loopt tussen Angola en Botswana) 240 km gereden, zo’n 140 km per uur, want we zijn 16 auto’s tegengekomen op die afstand en ik heb er 3 in moeten halen en dat over 240 km lang. Geeft aan hoe leeg dit land is.

Na die 240 km werd het drukker, dan is er ook meer bewoning van autochtonen, maar die hebben meestal geen auto, ze lopen naar de plaats van bestemming, grotendeels langs de kant van de weg.

Bij de grens ging ’t wonderbaarlijk vlot voor afrikaanse begrippen.

Je moet wel al je gegevens altijd invullen in een kantoortje, ( dus je kan niet zomaar door een slagboom door je paspoort alleen te laten zien) en voordat je Botswana binnenrijdt moet je al je schoenen in een ontsmettingsbadje dopen, ze zijn als de dood voor mond en klauwzeer, hun land draait immers voor een groot deel op het toerisme dat komt voor de dieren.

Net tussen Namibie en Botswana loopt een rivier en aan de over daarvan zagen we een pracht kudde olifanten lopen.

Om 14.00 waren we bij ons huisje in Muchenje, waar we 4 nachten blijven, tot nu toe waren we elke nacht ergens anders. Van hieruit gaan we elke dag het Chobepark in waar veel wild te zien is.

Zie ook foto's dag 9

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els Roorda:
    22 mei 2017
    sommige foto's kunnen zo in de Novib kalender!
    Het is genieten zie en lees ik.
  2. Astrid:
    23 mei 2017