Muchenje Chobe

21 mei 2017 - Muchenje, Botswana

Nadat 2 muizen ons uit onze slaap hebben gehouden in ons huisje ( 1 kroop langs m’n gordijn naast m’n bed naar binnen), zijn we toch om 05.30 opgestaan en om 06.00 stonden we voor de poort van Chobe National Park. Dit park is 11.700 km2 groot, daar vind je dus alleen maar wild en grotendeels zandwegen.

Om 06.25 konden we pas doorrijden, er was geen elektriciteit, dus alles wat ingevuld moet worden was moeilijk te vinden.

’t Is goed dat we zo’n goede 4x4 hebben anders kom je dit gebied niet door.

Ontstellend veel dieren gezien, maar het toppunt was toch wel al na een uur een groep van zo’n 14 leeuwen liggend bij een boom aan de rivier.

Ook hebben we dwars door een kudde van zo’n 500 buffels gereden, anders konden we niet verder, eerst heb ik nog even geplast naast de auto, de buffels hadden er geen last van.

Op een plek waar de weg heel rul zanderig en hoog was, moet je vooral doorrijden, anders rijd je jezelf vast. Ik dus goed doorgereden en omdat Teun aldoor zei: Die hertjes gaan vanzelf wel aan de kant, reed ik door met het gevolg dat ik een hertje heb aangereden. Klote!! Je kan er niks meer aan doen, ik was er erg vervelend van. Teun zegt dat 't hertje waarschijnlijk alleen hoofdpijn heeft, ik ben bang dat ie van meer last heeft.

Een troep van 40 hippo's bij elkaar gezien, ongelofelijk, nooit zoiets gezien!

En dan die enorma krokodillen die doodstil liggen aan de waterkant, imposant!

Verder 3 keer één olifant gezien, weer geen troep. Apart blijft dat, vind ik.

Om 13.00 stopten we pas. Het blijft hier verrukkelijk weer, zo'n 26 gr.

Om 16.30 nog even vlakbij onze lodge een autorit in 't park gemaakt en ook weer veel dieren gezien!

1. Els Roorda:
    22 mei 2017
    Prachtig. Die muisjes waren er niets bij denk ik zo.
    De giraffe vind ik ook erg mooi.
    Er lagen nog wel meer aangereden oorspronkelijke dieren leek het :-)
    Teun blijft de optimistische dokter met alleen maar hoofdpijn voor dat hertje!.