Maandag 5 juni

5 juni 2017 - Lake Manyara, Tanzania

Naar Lake Manyara. 's Ochtends na het ontbijt een prachtige rit door het mountain forest onder de Kilimanjaro. Via Arusha verder naar Lake Manyara, aan de voet van het Riftgebergte. Onderweg verandert het landschap enorm, van groene bossen naar de Savanne. We zijn in het Masaigebied, goed zichtbaar door de veelkleurige kleding met als hoofdkleur rood. In Mto wa Mbu hebben we gelunched middenin een bananenplantage bij lokale mensen, superlekker eten. Daarna een gamedrive in Lake Manyara National Park met fantastische vogels.

Al op weg daar naartoe duizenden ooievaars in de bomen, in het park duizenden pelikanen en flamingo's en superveel andere prachtige vogels temidden van wild. Een supermiddag. Aansluitend naar onze overnachting aan de overkant van het meer in Burudika Manyara Lodge ( http://burudikalodges.com/), wat een plek!!

Diner onder een Baobab. 's Nachts hoorden we hyena's en gelukkig werden we naar ons huisje begeleid door een Masaikrijger.

1. Paula:
    7 juni 2017
    Ik heb de site van Burudika Manyara Lodge bekeken. Wat zijn die lodges toch mooi!
    Eten onder een apenbroodboom en dan ook nog begeleid worden door een Masaikrijger,
    fantastisch!
  2. Els Roorda: