Dinsdag 6 juni

6 juni 2017 - Ngorongoro Conservation Area, Tanzania

Ontbeten onder de baobab, waar Teun dacht dat ie een gevlekte hyena zag, het bleek een gevlekte steen te zijn. Heerlijk op ons terras onder het genot van een sigaar en koffie genoten van de prachtige vogels.

Teun probeerde een stekker in t stopcontact te krijgen waarbij je een palletje moet wegduwen. Dat deed hij met z’n nieuwe militaire zakmes. Chirurgen en messen. De vinger werd verbonden.

Om 10.00 vertrokken naar Ngorongoro National Park waar we de eerste dag alleen de national conservation area hebben bezocht, een zuiver Masaigebied. Aangekomen aan de rand van de beroemde Ngorongorokrater, een adembenemend uitzicht over de kratervlakte, 600 meter lager die zich 20 km ver uitstrekt. Alsof je in de oertijd terugkijkt. Fenomenaal.

Daarna 20 km rond de kraterrand gereden waarna we verder diep Masaigebied in zijn gereden. Veel dorpjes, veel kuddes, koeien, geiten, schapen, allemaal begeleid door Masaiherders. Onderweg ook veel prachtig geklede Maaivrouwen die opgemaakt waren voor een of andere plechtigheid. Naast de gebruikelijke rode kleding zie je soms ook jonge jongens in zwart/grijze kleding, die aangeeft dat ze net besneden zijn. Over eindeloze vlaktes met af en toe prachtige dieren waaronder voor ’t eerst de Thomson gazelle en de golden jackal, kwamen we aan bij een tweede kratermeer met op de achtergrond de enig nog werkende vulkaan in Tanzania. De schoonheid ,  ongereptheid en afwezigheid van menselijk ingrijpen zijn niet goed weer te geven, maar moet je beleven.

Na dezelfde 2 uur durende hobbeldebobbelweg, zogenaamde “African Massage” terug en nog een keer te hebben genoten van het uitzicht over de Ngorongorokraterbodem naar onze nieuwe overnachting, het nonnenklooster 2 km buiten de ingang van het park. (https://www.booking.com/hotel/tz/st-catherine-monastery-guest-house.nl.html?aid=898224;label=Share-PiYUe5%401496684947;sid=cda8d04f041a407549cacfc1aca4a0e5;checkin=2017-06-05&checkout=2017-06-06&dist=0&from_sn=ios&group_adults=2&group_children=0&no_rooms=1&req_adults=2&req_children=0&room1=A%2CA%2C&sb_price_type=total&type=total&

Prima verzorgd, heerlijk rustig met als enige geluid het regelmatig zingen van de nonnen in de kerk in een verder stille Afrikaanse nacht.

Na een gezamenlijke prima maaltijd met de chauffeur, bijwerken van foto’s en blog, naar bed, morgen vroeg weer op, want dan gaan we de krater IN.