Donderdag 8 juni

8 juni 2017 - Serengeti National Park, Tanzania

Na ontbijt en warm afscheid van de nonnen vertrokken we om 08.00 uur via Ngorongoro National Park richting Serengeti.

Na een een eerste uur door de mist van het mountain forest brak de zon door aan de noordkant van de krater met fantastische vergezichten op onder andere de boma van de Masai. Het landschap veranderde in Savanne waarbij we verrast werden door giraf, zebra, wilde beest en bokkies.

Na lange rit stopten we bij de OldoPai kloof, beroemd  vanwege het onderzoek naar de vroegste mens.

Na nog een uur rijden door de dorre vlakten bereikten we de ingang van het Serengeti National Park waar we geluncht hebben. In het park rijd je eerst door onmetelijke vlaktes met gras en ontelbare hertjes. Hier zagen we onder andere voor het eerst de topi herten, prachtige beesten.

Verder het park in verandert het landschap langzaam in hoger grasland met afwisselend hier en daar die prachtige Afrikaanse bomen. Tot onze verrassing hier en daar een leeuw, een grote olifantenkudde met pasgeboren jong en vele herten, zebra’s en eland. Ook zagen we meer topi’s.

Nadat we onderweg nog meer leeuwen tegenkwamen en nijlpaarden in de modder lagen te glimmen kwam de verrassing van een klipspringer, een zeldzame antilopensoort, die als enige op de rotsen thuis is. Als klap op de vuurpijl een luipaard in de boom met zijn prooi, een grand gazelle over een tak daarboven gedrapeerd. Wat een feest. Verder rijdend naar onze overnachtingsplek Serengetee heritage camp, reden we door de stromende regen en zagen nog topi’s en buffels om verrast te worden door een tentenkamp midden in de Serengeti. Uitkijkend vanaf het terras zagen we een hyena jagen op een thomsongazelle. In de verte stond een bergrug in brand, mogelijk veroorzaakt door bliksem. Na het avondeten werd voor ons het vuurtje gestookt om een warme douche te nemen, waarna we onder begeleiding van een beveiliger naar onze tent, de Hippo werden gebracht voor de nacht, terwijl een leeuw vlakbij brulde.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl