Woensdag 7 december

7 december 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Om 10.00 was ik op 't ziekenhuis om m'n foto opdracht van de Thsembe Foundation verder af te maken. Ik mocht meekijken met een operatie van Teun en de lokale dokter ( die geen chirurgieopleiding heeft gehad). Het betrof een onderbeensamputatie van een man.

Dit is de tweede keer in m'n leven dat ik Teun zag opereren, maar nu ook lesgeven en in alle kalmte uitleg en les geven. Ik was onder de indruk en had -omdat ik 't tevens mocht vastleggen middels foto's en film- een van de mooiste dagen in m'n leven!

's Middags heb ik  't meteen allemaal verwerkt en er een mooie reportage van kunnen maken. Die zal hier helaas niet vertoond worden. Wellicht plaats ik één foto.

DSCN2273

Op de terugweg door ons park vond ik een prachtige Saddle billed stork. Voor m'n voordeur stond een mannetjes Nyala. Hij stond echt zo te kijken van: "je mag in mijn tuin wel naar binnen gaan hoor."

De stroomuitval is steeds frequenter. Vandaag van 01.00 tot 03.00, van 11.00 tot 13.30 en van 17.00 tot 19.00.

In het grote huis had iemand een schorpioen gevonden en gevangen en met z'n allen hebben we 'm ver in de bosjes gezet. Alex had een schorpioenlamp waarmee je 'm goed kan zien in UV-licht.

SchorpioenDSCN2239DSCN2492DSCN2493DSCN2499DSCN2514DSCN2516

1. Paula:
    8 december 2022
    Het verhaal van 7 december laten voorlezen, mooi hoor!
    Ook over de stroomuitval.