Woensdag 31 mei

31 mei 2017 - Okavango Delta, Botswana

Om 07.00 vertrokken naar Island Safari.

We zouden om 08.00 met een boot door de Okavangadelta varen. totaal de rand van Moremi National Park bij Chiefs island.

Ik dacht omdat het hier altijd mooi weer is en we de hele dag op het water zouden zitten, ik niet te warm gekleed hoefde te gaan; dat viel tegen: ’s ochtends was het erg koud, maar de hele dag moest je met een deken om in de boot zitten want de guide voer echt hard. Je kunt je niet voorstellen hoe weids dat gebied is waar je doorheen vaart. We hebben 8 uur gevaren, maar wat was dat de moeite waard zeg.

Eerst zie je alleen maar vogels, erg mooie overigens, die je in Nederland nooit ziet en waan je je in kalme wateren, tot je ineens een krokodil ziet liggen of een groep hippo’s. Prachtig!

Op een gegeven moment zagen we 2 olifanten samen spelen in de rivier, nooit zoiets gezien. Maar ze waren niet blij met onze komst, wij verstoorden hun pleziertje. De kleinere olifant ging de ene kant op en de ander bleef aan de andere kant, maar toen was ie z’n maatje kwijt,  want die vluchtte de andere kant op dan hij. Toen werd de achterblijver boos op ons, maar dan kan je wel mooie plaatjes ervan schieten.

Zie Foto's van 31 mei en video 31 mei

1. Els Roorda:
    1 juni 2017
    Oh ja: prachtig. Volgens mij heeft nico daar destijds over heen gevolgen met klein toestel. We waren toen vanuit kameroen via Botswana naar Zimbabwe met de 2 kleine meiden.
    Uitgestrekt en bijzonder als er veel water is.
  2. Kleppermenneke:
    1 juni 2017
    Hallo Astrid en Teun,
    Wat prachtige foto's komen er toch elke keer weer voorbij. Toch iets anders dan de big five op de Beekse Bergen .
    Geniet er nog lekker eventje van !
  3. Astrid:
    2 juni 2017
    Zeker iets anders, leuk dat je het blog volgt. We gaan zeker nog door genieten!!
  4. Nana:
    2 juni 2017
    WAt een schitterende fotos Astrid!
    Van die spelende olifanten, echt enig. Zie je de verschillen in hun gelaatsuitdrukkingen? De eerste is echt super playful. Heeft niet zo'n probleem met jullie zo lijkt t. Ben benieuwd waar de rest van de familie was..
    Happy travels!