Outjo naar National Park Etosha

16 mei 2017 - Etosha Safari Camp, Namibië

Zie ook foto's dag 5

Al om 07.30 uit Outjo vertrokken.

Eerst park ingegaan omdat je de meeste dieren in de ochtend kunt zien. We waren om 08.30 in 't park. Het was ongeveer 110 km. Je komt op die hele route ongeveer 14 auto's tegen. En inhalen hoeft niet, er rijdt toch nooit iets voor je, heel zelden.

Al na 10 min. zagen we een olifant, helaas van ver, maar we hadden twee dagen in Etosha, dus we zouden er nog wel een vinden. Etosha is 22.270 km² groot, dat is ongeveer de helft van Nederland.

De volgende dieren hebben we gespot: Zebra, springbokken, daar zijn er heel erg veel van. Giraffen, Gnoes, een Kudu, een black backed jackal, een eekhoorn, jawel, oryxen, een enkele struisvogel, whartogs, veel mooie vogels.

AAn de Waterhole komen de dieren bijeen om te drinken. We hebben daar een uur zitten genieten van al dat moois dat daar komt. En wat kwam er ineens uit de verte aanlopen? Jawel, een olifant! Prachtig, zo majestueus en al die dieren aan de kant.

Onze dag kon al niet meer stuk. Rijdend richting de zoutvlakte ontdekten we aan de kant van de weg in het geelgekleurde hoge gras 2 leeuwinnen met 2 jongen en 2 leeuwen die iets verder op wacht lagen. Ongelofelijk dat we op onze eerste dag wildpark al zoveel moois hebben kunnen zien.

1. Harriët:
    23 mei 2017