Johannesburg Hoedspruit

18 november 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Eind van de ochtend landden we in Johannesburg. Hier is t zo’n 24gr. Gelukkig was er weinig oponthoud bij douane en koffercheck, dus de aansluiting naar Hoedspruit verliep soepel. In Hoedspruit 32 gr.  was er geen lopende band voor koffers, maar een stilstaande. Fantastisch. TIA oftewel: This Is Africa. Fijne Renault te huur die slechts 7000km op de teller heeft staan.
Als je in Afrika komt springen je ogen meteen op de zoekstand, ook al weet je dat je bij ‘t vliegveld nog geen wild zal spotten, hoewel er al heel snel privé gameressorts volgen. Ik  spotte dan ook meteen een zebra en enkele impalas,  verrukkelijk!

Boodschappen in dorp gedaan , met moeite “24 Degrees “ selfcatering lodge gevonden. Ook in dit park impalas. Stukje gewandeld en heerlijk naar de Drakensbergen zitten kijken vanuit onze lodge. Om 19.00 gaat de electriciteit uit tot 21.00, dus heerlijk bij kaarslicht een salade gegeten met een glaasje rode Kaapzicht uit Stellenbosch. Gelukkig is er weer electriciteit, zonder dat wordt er ook geen nieuw water aangevoerd.

1. Nico:
    19 november 2022
    Een goede start dus, ga zo voort!
  2. Paula:
    19 november 2022
    Wat bijzonder allemaal om dit mee te maken!
  3. Astrid:
    19 november 2022
    Ha ! Leuk dat jullie meelezen. Inderdaad prachtstart! En bevoorrecht om dit weer te mogen beleven!