Zaterdag 27 mei

27 mei 2017 - Khwai Community Campsite, Botswana

Om 08.00 Moremi Park ingereden. Naar later blijkt hebben we de verkeerde route gepakt. Weinig wild gezien, wel een Rhone antilope een zeer zeldzaam voorkomende soort .

Om 12.00 thuis en gelezen tot 15.30.

Toen op safari met de gids van hier, Lex.

Na 10 min. kwam ik erachter dat de batterij niet in m’n camera zat, die had ik express in de oplader gedaan. gelukkig wilde de guide even terugrijden, doet dat we niet al ver weg waren.

Weer en heel nieuw gebied bereden, de concessie, dat is het wildgebied dat is toebedeeld aan de oorspronkelijke bewoners, de Khwai. Prachtig afwisselend gebied, weinig wild gezien: olifant, grondde hornbill en ja, een oude leeuw, die waarschijnlijk net gevochten had, want hij bleef zich likken.

Een aantal keer moesten we door diepe plassen rijden, want die auto kunnen daar tegen. Bij de laatste plas bleven we steken, we zaten vast en de motor startte niet meer. De wagen die even later ons achterop reed, kon ons er niet uit trekken, het touw was te kort.

Na een half uur kwam er hulp van een andere jeep, zijn passagiers eruit en toen kon ie ons eruit trekken. De avond was aan het vallen en dat gaat hier snel. Toen deed de motor het niet meer. Gewacht op hulp uit ons eigen park, die kwamen na weer een half uur met een mechanic, maar die kon ook niks doen.

Toen zijn wij in de auto van de hulpwagen gaan zitten en hebben we de kapotte auto gesleept, terug naar ons verblijf, in het donker over kronkelige smalle, van kuilen voorziene paden.

We waren blij dat we om 19.45 thuis waren.

De guide heeft prima voor ons gezorgd en is geen enkele maal in paniek geraakt.

Helaas hebben we niks meer aan wild gezien.

We were the picture of the day for many tourists, the’ve seen a rare species.

1. Nana:
    29 mei 2017
    Jammer dat lex niet eerst even getest heeft hoe diep t water was... niet nodig om zo je tijd te verspillen!
  2. Astrid:
    29 mei 2017
    Lex was de dag ervoor er ook doorheen gereden, maar volgende auto's hadden de pool kennelijk dieper gemaakt.
  3. Rivka:
    31 mei 2017
    jeetje mina, das geen laffe plas! Geen kookkedille in? ;)
  4. Astrid:
    31 mei 2017