Zaterdag 10 juni

10 juni 2017 - Lake Manyara National Park, Tanzania

Vannacht vlak achter  onze  tent een buffel en zebra’s horen grazen en bij het opstaan zagen we een enorme olifant op 100 meter van onze tent lopen en landde een Marabu 5 meter achter de eettent.

We zijn vertrokken om 08.00 uur uit Serengeti Heritage Camp richting Lake Manyara. Onderweg weer verrast door enorm veel wild, waaronder hyena’s en cheeta’s en zelfs een golden jackal!

Daarnaast natuurlijk weer ontelbare antilopesoorten, buffels, giraffes en een grote kudde olifanten.

Ismael heeft zeer snel gereden, dus waren we begin van de middag in Morona Hill Lodge, een prachtig gelegen onderkomen op een heuvel, door een nederlander al in 2005 gekocht van de lokale Masaai. Het duurde 8 jaar voordat hij in 2013 de toestemming had om z’n lodge te bouwen, lokaal bekend als Menno’s place. Menno Hofland.

Heerlijk uitgerust aan ’t zwembad met zicht op Lake Manyara, de riftvalley en in de verte het rietgebergte waaronder de Ngorongoro.

’s Avonds bedacht dat we onze boeking in Masaai Simba Camp, wat ons 4 uur over hobbelpaden heen en weer had gevoerd lieten vallen en een nieuwe locatie gevonden in Namanga.