woensdag 24 mei van Savuti langs Sandridgeroad naar Khwai Guesthouse

24 mei 2017 - Khwai Community Campsite, Botswana

Gisteren was een rustdag, dus van 23 mei geen reisverhaal. Heerlijk blog bijgewerkt, foto’s opgeladen, bij ’t zwembad even gelezen, af en toe erin gepolst om de warmte te verdrijven.

Op 24 mei zouden we naar `hwai gaan, maar `we kwamen erachter dat we vergeten waren die nacht een overnachting te boeken.

Gelukkig vonden we nog iets en dat kwam ook beter uit: nu hoefden we niet 220 km door zand te rijden, maar maar de helft.

24 mei, de route viel reuze mee, je went erg gauw aan sturen door rul en veel zand.

Om 06.00 vertrokken, om 09.00 al bijna op de plaats van bestemming. Maar we hadden van een paar tegenliggers gehoord dat ze net cheeta’s hadden gezien , dus zijn we ook in die richting ( van onze bestemming af) te rijden, helaas waren ze al verdwenen. Toen om 10.45 bij ons nieuwe onderkomen:

Helmond Savuti Elephant Lodge: https://www.belmondsafaris.com/web/safaris/savute_elephant_lodge.jsp

Daar geweldig ontvangen en wat een plek, echt iets om ooit nog een keer weer naartoe te gaan!

Wat een tent, nooit zoiets luxes gezien.

Eerst geluncht, daarna aan zwembad genoten van de olifanten en buffels die daar aan de waterpool naast het zwembad kwamen drinken.

Om 15.00 drankje en om 15.30 safari, de eerste keer dat we niet zelf reden, maar een gids en een open wagen hadden. Wat een gebied, wat een mooie vogel, buffels, olifanten, veel giraffen, wilde beesten en als toetje: 2 cheeta’s , man, man, wat een belevenis. Nog nooit in ’t echte wild gezien.

Om 18.35 waren we thuis, al zo goed als donker. Bij aankomst kregen we een heerlijk doekje om onze kop mee af te vegen en daarna een cocktail.

Toen was t al gauw 20.00, gedineerd aan de waterpool.

Morgenochtend om 07.00 weer een safari met dezelfde gids, daarna op naar Khwai.