Vrijdag 26 mei

26 mei 2017 - Khwai Community Campsite, Botswana

Heerlijk rustig de dag begonnen, om 08.00 ontbeten en om 09.00 vertrokken naar het gamepark Moremi. We zijn vanaf Khwai naar Xakanaxa gereden in 3 uur, bij de hippopool hippo’s gezien en vlak daarbij een oude mannetjesleeuw, die gelukkig nog wakker was toen we hem fotografeerden en daarna al gauw in slaap viel.

We zijn doorgereden naar Okuti, waar Nana gewerkt heeft. We hebben daar foto’s gemaakt voor haar, ze zal er vrezen we helaas niks van herkennen, als is verbouwd en giga luxe geworden.

Toen hebben we een clawless otter gezien, ( was te snel weg om te fotograferen) en een bushbuck, dat is een hert dat je weinig ziet.

Voor overmorgen hebben we een boot besproken om 09.00 in de Okavango delta.

De terugweg duurde gelukkig wat korter, 2 uur door alle rulle zand en potholes en slechte wegen. Om 15.30 weer thuis, dus vandaag 6 uur in de auto wild gezocht. Hier is beduidend minder wild dan in Sevuti en Chobe.

’s Middags heerlijk gelezen , na 18.00 lekker bij ’t vuur gezeten en genoten van de rijstpan op ’t vuur, echt terug in de tijd, je eten koken op het vuur ( oftewel: de bush tv).

De hobbelige wegen worden ook wel eens ‘the african massage’ genoemd.

Weer prima met z’n allen aan tafel gezeten, heel gezellig met de fransen zitten praten.

21.45 ons huisje in en lekker gelezen.

1. Nana:
    29 mei 2017
    Ja, onherkenbaar. Maar de plek blijft t zelfde! Door t vele water momenteel kan het wild zich goed verspreiden, vandaar dat je gameviewing in moremi niet spectaculair is. Toch heb je echt mazzel met de luipaard-sighting!
  2. Astrid:
    29 mei 2017
    Ja, ik wel, Teun helaas niet
  3. Buurtjes:
    30 mei 2017
    Heeeee buufjes,
    Lees nu pas alle verhalen....had geen mail gehad om aan te melden dus dat ga ik meteen doen.
    Wat n mooie verhalen en foto's zeg....geweldig.
    Geniet er saampjes van
    Dikke kus vanuit hier
  4. Astrid:
    30 mei 2017
    Ha buvies, leuk een reactie van jullie te ontvangen, wij blijven genieten, dank jullie wel!!