25 mei van Savuti naar Khwai, Botswana

25 mei 2017 - Savuti, Botswana

donderdag 25 mei

Om 07.00 tot 11.00 safari drive met de guide Watch.

Hij heeft luipaardsporen en hyenasporen gevolgd, maar helaas hebben we die dieren niet gevonden. Toch weer genoten van alle andere mooie dieren!

Een Uil gezien, bovenin de boom, prachtig! The giant Eagle Owl.

We hebben Tsessebees gezien, dat zijn prachtig grote donkere herten.

En de grownd hornbill, mooi zwarte vogel met een rode kop.

Een crested corhahn gezien.

En de secretarisvogel, wat een mooi beest, ongelofelijk.

Verder geen nieuwe dieren buiten die we al veel gezien hebben.

Om 12.20 de tocht van 102 km door mul zand begonnen.

Uiteindelijk viel het toch mee, we hebben er 3 3/4 uur over gedaan. Het laatste stuk was best moeilijk te vinden en we moesten onder andere over een houten poepsmalle brug. Ik reed eigenijk iets te hard vond ik achteraf ( 30 ilv 20 km per uur, maar heb ’t er goed vanaf gebracht.

Om 16.30 waren we in Kwai Guest House, gerund door lokale bevolking, echt Afrika. ’s avond om het houtvuur, waar ook het vlees op gebakken werd, heerlijk gegeten. Met alle gasten, 6 fransen en 5 nederlanders aan tafel, gemoedelijke sfeer. Martine en Mark ontmoet uit de Elsas, ongelofelijk aardige mensen!!

Om 22.00 lagen we in bed en toen hoorden we enorm gejank van hyena’s , niet ver bij ons vandaan. De volgende ochtend hoorden we van locals, dat 2 groepen hyena’s gevochten hadden en dat ze bloed op de weg hadden gevonden, ook leeuwen zijn daarna gehoord, toen sliepen wij helaas al.

1. Nana:
    25 mei 2017
    Fantastisch ziet t er uit! Wat een luxe zeg!
    Ik ben benieuwd op welke plek deze lodge ligt - welk voormalig camp dit was. In mijn tijd geen WiFi geen airco en geen pool! X
  2. Nana:
    Jeutjuh!
    Dat is wel een van de duurste plekken in bots die jullie uitgezocht hebben! Niks wild kamperen!!!
    Ziet er heerlijk uit en wel leuk met goede guide een gamedrive te maken. Die kunnen je dat extraatje geven. Trouwens waren de cheeta's twee jonge mannetjes ? En wist je dat als je cheetah ziet , je geen wilde hond zult zien?
    XXX

Nana
  3. Paula:
    Belmond Savute Elephant Lodge
    Dit is onvoorstelbaar! Hier wil ik in een volgend leven naar toe.
  4. Marianne:
    Lieve Astrid en Teun,
    Geweldig om op deze manier een beetje mee te reuzen. De foto's zijn schitterend!
  5. Nico:
    26 mei 2017
    Zo, t houdt maar niet op! Blijf genieten, ik hoor binnenkort vast nog meer. En wanneer komt je kalender uit?
  6. Nico van Egmond sr:
    27 mei 2017
    Els heeft me geholpen om de prachtige beelden van jullie reis te zien. Ik begrijp dat jullie genieten, maar ik kijk toch uit naar jullie terugkomst.Lieve groeten, pa
  7. Joyce en Michel:
    28 mei 2017
    Wauw. Wat een geweldige verhalen en foto's. Dat kan niet anders dan dat jullie heerlijk aan het genieten zijn. Wij genieten hier in het Twentse land heerlijk met jullie mee. En blijven jullie natuurlijk volgen.
  8. Astrid:
    Haha Nico, we blijven genieten. De kalender? Dat weet ik nog niet, haha
  9. Astrid:
    30 mei 2017
    Ha Pa, wat fijn dat u ons kunt volgen!! En bedankt voor uw lieve berichtje, lieve groet van ons beiden!!
  10. Astrid:
    30 mei 2017
    Ha Joyce en Michel, dank voor jullie bericht, we genieten inderdaad enorm! Fijn dat jullie genieten in Twente! Hartelijke groet van ons beiden.